Jó filmek, zenék, bármi...

Ingerküszöböm

Ingerküszöböm

A 80-as évek nyugati autói

2019. augusztus 18. - ingerküszöböm

A 80-as években és korábban születettek még bizonyára emlékeznek arra, hogy nyugati autót sokszor csak magazinokban, filmekben láthattunk, vagy nyaralás alkalmával, amikor a Balaton melletti kempingek megteltek a holland, NSZK és osztrák turisták autóival. Megcsodáltuk, körbejártuk őket, megnéztük, mennyivel mennek (azaz leolvastuk a kilométeróra skálájának a tetejét…), és álmodoztunk. Ez a bejegyzés ennek állít emléket. Nem a csúcskategóriákról lesz szó (persze nekünk ezek is csúcskategóriásak voltak), de ne keresd a Lamborghini Diablót, a Ferrarikat, Porschékat, stb., hanem főleg az egyre nagyobb számban hazánkba csordogáló hétköznapi autókat. Ízlések és pofonok, sokan sokkot fognak kapni, hogy például nem lesz a listán a Golf II, sajnálom. Szintén ne számítsatok semmilyen szakmázásra, csakis kinézetre, benyomásokra, és emlékekre. Persze kommentben szívesen elolvasom, hogy neked mik jutottak eszedbe a témáról.

Renault 5

renault-5-turbo-tour-de-corse-68179.jpg

Bár az első generáció, az igazi Renault 5 már 1972-ben megjelent, számomra mégis a nyolcvanas évek sztárja ez az autó. Autóverseny kedvelő nevelőapám mutogatta az Autó-motorban Ferjáncz Attila képeit és történeteit a kis Renaultban, ami számomra a legmenőbb kocsi volt a nyolcvanas évek derekán. Az 1984-ben kijövő második generáció méltó folytatása volt a klasszikusnak, de azért az etalon mégis csak az első generáció. Egy kedves ismerősömnek sikerült később rátenni a kezét egy GT Turbóra, de sajnos a folyamatos meghibásodás után megszabadult tőle.

Mercedes E-osztály W123

8a822b64-e9d9-11e4-81b5-3a3083b3ae04.jpg

Szintén egy olyan modell, ami már a hetvenes években debütált, de a dinnyés Merci sokaknak a megtestesült nyugatot jelentette a vasfüggöny keleti oldalán. Gyakorlatilag a nyolcvanas években ez volt A Mercedes. A korábbi, történelmi darabok inkább a TV-ből voltak ismerősek, mint a W114, vagy Bobby Ewing 380SL-je. Ezt a modellt 1986-ig gyártották, és valószínűleg zöld, sárga és fehér színekben jelenik meg előttünk, ha megpróbálunk rá visszaemlékezni.

Toyota Corolla

toyota_corolla_liftback_e90_31109328762.jpg

Van néhány autó a listán, ami szerintem érthetetlen lesz sokaknak, hogy hogyan kerülhetett rá, főleg úgy, hogy nagy klasszikusok fognak hiányozni, de amint a bevezetőben írtam, személyes emlékek és vélemények láthatóak a cikkben. Ilyen például a Toyota Corolla E90 Lifback, ami 1987-től mutatta be bevállalóan dögös hátsó felét az óriási, lekerekített lámpatestekkel. Nekem valamiért nagy kedvenc volt.

Nissan Bluebird Hatchback

autowp_ru_nissan_bluebird_3.jpg

1986-ot datál az a Nissan, ami számomra egy nagyon kellemes gyerekkori emléket idéz fel. 1988-ban vagy 1989-ben, az orfűi kempingben egy kis füzettel jártam végig a teraszos kialakítású kemping szintjeit, és felírtam, milyen autókat láttam, és húztam a strigulákat, hogy miből mennyi volt. Mondanom sem kell, nyugati autók általában holland turistáké voltak. Akkor találkoztam több Bluebird-del, és valami nagyon megfogott benne. Nagy volt, modern volt, a lámpái rabul ejtettek, ahogy kiemelkedtek a hűtőrács síkjából.

Ford Sierra

message-editor_1554416424979-sierra_front.jpg

Talán az egyik leggyakoribb autó volt emlékeim szerint. Két típus is elterjedt, bár mindkettő hivatalosan az MK1 generációjához tartozott. Nekem a kisebb lámpatestes, hűtőrácsos változat számít a klasszikusnak. Valamiért úgy rémlik, hogy ebből aztán tényleg annyit láttam, hogy egy idő után már szinte nem is számított nyugati autónak számomra. Aztán egyszer csak eltűntek az utcákról. 1993-ig készült a típus.

Chevrolet Camaro

image.png

Sokat gondolkodtam, hogy melyik amerikai autót válasszam ki, bár nem titok, hogy ez az évtized nem az amerikai autógyártás csúcspontja. Az előző, fenomenális Camaro gyártása még átlógott a 80-as évekbe, egy-két 70-es évekbeli hodály is még kifutott az évtized elején, és aztán ott volt K.I.T.T., azaz a Pontiac Firebird Trans Am, a Chevrolet Corvette, de remek SUV-ok is készültek ekkor, én mégis a Camaro-t választottam. Talán azért, mert ez az egyetlen modell, ami méltón csengette le a 60-as, 70-es évek hőskorát a 80-as évek cukorvilágának köntösében. A fényszórók egyediek és merészek, a karosszéria őrzi a retro klasszikusokat, és hátulról is tetszetős. Persze erről nem mondható el, hogy egyáltalán csak láttam volna élőben a 80-as években, de ettől még nagyon sokáig ez volt a kedvenc amerikai autóm. 1982 és 1992 között készült ez a típus.

BMW 3 E30

bmw-e30-m3-redux-09.jpg

Ha a dinnyés Merci volt A Merci, akkor az E30 volt A BMW Magyarországon. Egy szerényen elegáns modellnek találtam, és nyilván egy Zsigához képest egy high-tech kütyü volt, mégis diszkréten magasodott a társai fölé.

Audi 80 B3

audi-80-3.jpg

Újabb magyarázkodással kell kezdeni, hogy miért nem a Quattro áll a listán, hát azért, mert nekem ez jobban tetszett. Bár az igazi kedvencem az 1991-től gyártott B4 verzió, mégis ez alapozta meg annak formavilágát. Nekem mindenképpen formabontónak számított, annak ellenére, hogy egy rendkívül letisztult vonalvezetésű, markáns autó. A fényszóró és a hátsó lámpatest is erőt sugároznak, egyértelműen álomautó volt számomra.

Lancia Delta

dlt-02.jpg

A Quattro hiányát pótolja akkor egy másik rallye-kalsszikus, a Lancia Delta Integrale alapja. 1982-ben jelent meg először a modell, de az 1986-os arcfelvarrás tette az egyik legmarkánsabb autóvá valaha. Első találkozásom vele egy kétoldalas külföldi újsághirdetés volt, amit édesanyám mentett ki a munkahelyén egy magazinból, és vitrines szekrényem hátulját díszítette. Legyen ez az én Golf II-pótlékom is egyben, formavilágát illetően talán azt idézi.

Ford Escort - harmadik generáció

ford_escort_front_20071017.jpg

Hosszú időn át ez volt számomra A külföldi autó. Most ránézve már igencsak primitívnek tűnik, de az 1980 és 1986 között gyártott harmadik generáció akkor bizony fényévekre volt a Wartburgtól és társaitól. Az eggyel későbbi generációnak sincs oka a szégyenkezésre, de nekem ez lesz a klasszikus Ford Escort.

Ha szívesen olvasnád további bejegyzéseimet, kérlek lájkold Facebook-oldalamat.

A bejegyzés trackback címe:

https://stimulidoorstep.blog.hu/api/trackback/id/tr8815013838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.08.19. 01:08:20

Fú, a Nissan Bluebird szerintem eszméletlenül szép kocsi. Mifelénk van kettő (nem a kombi, hanem a sima szedán). Öröm látni őket (egy fehér és egy barnás).
Ferjánczéknak volt a Renault után Lancia Delta Integraléjuk is.

acycloren 2019.08.19. 03:22:43

VW Golf I és II, Renault 11, Fiat Ritmo, Opel Kadett. Ezeket láthattad a 80-as években, Chevrolet Camaro-t meg esetleg autós kártyán, de utcán Magyarországon aligha.
Porsche egyes típusait láttam a 80-as években Sopronban és Budapesten (osztrál rendszámmal), ez volt az első olyan, autó, amire tényleg csorgattuk a nyálunkat gyerekként, és ami láttán éreztük, hogy nyugaton nagyon más az élet.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2019.08.19. 03:40:56

Hülye, senki nem jött e-30 BMW-vel a szocializmus idején... Fiatal tökfej ne írjon ilyen cikket. Opellal jöttek meg Simca-val (ha tudod mi az)

Fandor 2019.08.19. 05:45:33

A velencei kempingben 84-85 körül számunkra egyértelműen a Citroen BX volt a sztár, annyira futurisztikus volt...

pepin_nymburk 2019.08.19. 06:45:47

@Chaoyang: összekevered a 70-es évekkel, ‘85 után egy darab Simcát nem lehetett látni, BMW-t annál többet. Az Interag cégnél vásárolni is lehetett DM-ért...ezért kár volt fölényeskedned...

skoda01 2019.08.19. 07:20:19

Az első kép nem gt5 hanem maxi turbo

johneagle72 2019.08.19. 07:20:40

Talán 82-83 lehetett, amikor családdal utaztunk valahol Debrecen környékén és szembejött velünk öt német rendszámos Porsche. A mai napig emlékszem arra, hogy három 924-es, egy 911-es és egy 928-as volt a sorban. :)

Frigyes Bischof 2019.08.19. 07:33:28

Opel Manta, Ford Capri? Legendás cuccok voltak, és nálunk is megfordult jópár.

2019.08.19. 07:35:43

@Chaoyang: Te beszélni kicit magyar, idióta?

nyelv-ész 2019.08.19. 08:32:34

Fura, hogy Opelek nincsenek a cikkben. A Kadett, Ascona a 80-as években már elég gyakori látvány volt, sokszor magyar rendszámmal. A bogárhátú VW-ről nem is beszélve.

Void Bunkoid 2019.08.19. 08:40:26

Hogy megfordult a világ. Annak idején Porschét szpottolni volt vagány, ma meg Barkast :)

Igaz, annak idején csak elmesélni tudtuk a szűk körünknek, kirakni a zinternetre nem.

szepipiktor 2019.08.19. 09:03:53

OK, a szerző az életkorának és akkori környezetének megfelelő modelleket sorolt fel.
De ne gyártson már ideológiát a saját korlátaihoz!
Már a 70-es években sem volt kuriózum a nyugati autó hazánkban, hiszen a Merkur is forgalmazott ilyeneket és akkor már a magántulajdonú nyugati sem volt tiltott. A 70-es években a Röppentyű is tele volt nyugati verdákkal, többek között az állami autókat is meg lehetett ott vásárolni, Mercedes 280S, 350SE, Fiat 130 stb, ott voltak az elkobzottak, például a közelmúltban sokszor emlegetett Ferrari Daytona is, de számos amerikai gép is árulva volt - Lincoln Continentál, Caddilac stb.
Akkriban már a nyugati rokonoktól is lehetett kapni nyugati autót, már nem kellett felajánlani azokat az államnak.
A mi családunkban 1972-től csak nyugati autók voltak, a szűk rokonságban is természetes volt a Volvo vagy a Fiat, a baráti körben több Mercedes "fecske", Opel Rekord, Fiat, volt Vauxhall is, ahogy VW Bogár, Renault 16, Audi 100 vagy BMW 2002-es is.
(Mondjuk ennyi előnye volt, hogy a családunk feketeseggű volt a komcsiknál... Dúlt a maszekvilág és a külföldi kapcsolatok).
.
Szóval érdekes a lista, de attól, hogy a szerző környezetében korlátozottak voltak a lehetőségek, ne általánosítson már az egész országra, társadalomra!! Neki ezek "jutottak" gyerekkorában.

Taxomükke (UK) 2019.08.19. 09:23:13

Mondjuk a 240-es Volvót vétek kihagyni...

Ango 2019.08.19. 09:33:45

Milyen "dinnyés merci"?! Mindenki tudja,hogy a köznyelvben ez "Zöldséges Merci". Nem nagy elírás, de azért irritáló. Olyan mintha Volkswagen Rovar-t mondanánk a Bogár helyett.

bontottcsirke 2019.08.19. 09:36:14

A merkur is forgalmazott ezekből, de már a zöldséges mercit leszámítva talán mind újra vannak már öntve.

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2019.08.19. 09:51:22

@szepipiktor:
OK, a kommentelő az életkorának és akkori környezetének megfelelő modelleket sorolt fel.
De ne gyártson már ideológiát a saját korlátaihoz!

Családunkban 1974-től volt autó. Nyugati típus: 2000-től, egy VW Golf I (!).
Nyugati rokonaink nincsenek. Sem Röppentyű (utca) sehol a közelünkben.
A baráti körben senki sem rendelkezett nyugati kocsival. A rokonságban azok számítottak gazdagnak és menőnek, akiknek fehér Daciájuk volt, irigyeltük. Nekünk csak a rendszerváltás után lett Trabant helyett végre Zsigulink, ami addig elérhetetlen álomnak tűnt.

Dúlt a szocialista világ és külföldi kapcsolataink arra korlátozódtak, hogy egyszer (a nyolcvanas évek elején) a lakotelepunkon a szomszedhoz jöttek amerikai rokonaik, és a gyerekkel együtt játszottunk pár órát a játszótéren, és elmondtuk neki, amit a Mézga család kalandjainak hallottunk, "You sheep" és ő tényleg dühös lett és megkergetett. ("Juh", "síp")

Szóval érdekes a hozzászóló listája, de attól, hogy a komnentelő környezetében extra nyitottak voltak a lehetőségek, ne általánosítson már az egész országra, társadalomra!! Neki ezek "jutottak" gyerekkorában.

midnight coder 2019.08.19. 09:53:31

@szepipiktor: Nyilván voltak akik szert tudtak tenni nyugati autóra. Az gimnáziumban az egyik haverom apjának Toyota Corollája volt, de ő ennek megfelelõ pozícióban volt. Mi pedig örültünk, hogy össze tudtunk hozni egy Daciát a Merkurból, pedig apám sem szimpla jómunkásember volt, és nekünk is mindig volt valami mellékes.

Don Blasius 2019.08.19. 10:07:20

@Taxomükke (UK):
Na, az az én becsípődésem. :) Nagyapámnak volt egy jóbarátja, akinek volt és időnként hozott is be Svédországból. Kb. lehetettem 2-3 éves a nyolcvanas évek elején, amikor az típus rögzült bennem. És valahol mindig ott volt "hátul elraktározódva" a fejemben. 2001-ben az első saját autóm egy kissé viseltes 244-es dízel volt. És a mai napig a Volvo van nálam az első helyen. :)

redriot77 2019.08.19. 11:45:26

Mifelénk (Kazincbarcika) ritka volt a nyugati autó (80as évek) de azért volt pár a Borsodchemnél (akkori nevén BVK, Borsodi Vegyi Kombinát) lehetőség volt líbiai vendégmunkára. Onnan sokan az NSZK felé jöttek haza és ott vettek autót.

Opel Asconából, Kadettből jött a legtöbb, egy szép metálzöld Asconára a mai napig jól emlékszem, sokáig az volt az egyetlen nyugati kocsi szűkebb környezetemben. A fosbarna Wartburgok, fakó kék Daciák és hallókészülék-bézs Skodák közt olyan volt mint egy űrhajó. :)

Fandor 2019.08.19. 12:09:42

Én nem látok semmi ideológia gyártást, a posztoló a saját emlékeire, élményeire hivatkozik, ezek mindenkinek különbözők. A sajátom speciel hasonló, láttunk nyugati kocsikat, de mint budapesti Zsiguli tulajdonosoknak, ezek nekünk is viszonylag egzotikusak voltak.
Amikhez én közel kerültem és megmaradtak: Nissan/Datsun Sunny, Mitsubishi Tredia, Peugeot 309 - ez egy álomautó volt a zsigából nézve. Örömmel konststálom, hogy ma már megengedhetnék magamnak egy ilyet :-))))

CSOKKI MÁLNA 2019.08.19. 12:22:16

No és a Regatta..:) A világ legszarabb autója..:))

KissGecihuszár 2019.08.19. 12:33:07

Azért én a '85-től elérhető és mind máig 1-1, szépen karbantartott, megóvott példánnyal a szemeket magára tapasztó W124-es Mercit sem hagytam volna ki, nem azért, mert pár évvel ezelőtt nekem is volt, igaz már a mopf-2, tehát már nem a nagy króm hűtőrácsos, melyet ugye '92-ig gyártottak, hanem azért mert akkoriban , azaz a '80-as évek közepén úgymond akkorát szólt a W124, annyira "forradalmi" volt mind külcsínjét, mind pedig belbecsét tekintve akár a W123-hoz képest , hogy '86-'87-re számos darabot lehetett belőlük látni akár a Balcsinál, akár az ország egyéb, frekventált (nyugati) turista célpontjain.

A nép fia 2019.08.19. 12:51:35

Volt egy tűzpiros Nissan Bluebird-ünk, 2000-es motor, sedan kivitel. Nagyon kemény kocsi volt :)

dekás dezső 2019.08.19. 13:24:29

Igen ami kapásból beugrik Golf1 DíZEL:), Opel Ascona, Kadett, Fiat Ritmo, Regata, Datsun Cherry, Citroen BX, Audi 80, 100, Mistsubishi Colt, Galant. Aztán a leleményesebbek behoztak ilyen vagányabb cuccokat is: Renault Fuego, Fiat X1 és természetesen a 924-es Porsche. Meg volt néhány nagyobb Opel Senator, Bmw 728, 730 sőt 745, SEL, SEC, SL Mercik, Audi V8, sőt a Bp éjszakában Porsche 928-at is láttam.

A nép fia 2019.08.19. 13:27:25

@Ango: Felénk is dinnyés. Sose hallottam zöldséges néven.

nyelv-ész 2019.08.19. 13:47:11

Disszidens falunkbéli a 80-as éveben hazajött az NSZK-ból, az ott már lefingottnak számító Mantával. Itthon a jóval olcsóbb munkaerőnek köszönhetően sikerült életben tartania, majd valamikor 2000 körül adta el, immáron menő youngtimerként, a németeknél akkortájt tetőző Manta-őrületnek köszönhetően, kb. az újkori áráért.

Ango 2019.08.19. 13:54:52

@A nép fia: Úgy látszik Zöldséges Merci témájában vannak helyi dialektusok :-) A zöldséges jelző védelmében íme 2 hitelesebb link: hu.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W123

totalcar.hu/magazin/hirek/2016/01/28/negyven_eves_a_zoldseges-merci/

A zöldséges érthetően is több kategóriát lefed, mint a túlságosan leszűkített "dinnyés". Volt ott krumpli, hagyma stb a csomagtartóban (még a hátsó ülésen). Éljen tehát a (helyesen) Zöldséges Merci!

kocsisj 2019.08.19. 14:12:53

A legjobbat lehagytátok. Fiat 127! Nekem '84-ben sikerült egyhez hozzájutnom (természetesen használtan, életem mind az 54 autója használt volt) a Zsigához képest szuper jól gyorsuló örömautó volt.

degeco 2019.08.19. 15:05:14

@villányifehér: inkább úgy mondanám, hogy komcsi kém. Ezért jó Fidesz elvtárs most a birka.

degeco 2019.08.19. 15:08:06

Nissan blumiafasz?!? Több Porschét láttam a 80as években mint azt.
Amúgy Golf és Kadett nélkül hiteltelen a cikk.

DocBulywood 2019.08.19. 17:12:06

Nyelvtannáci ON:

de az 1986-os arcfelvarrás tette az egyik legmarkánsabb autóvá valaha.

Nos, helyesen:

de az 1986-os arcfelvarrás tette az egyik legmarkánsabb autóvá.

Szívesen!

OFF

Conan The Librarian 2019.08.19. 17:17:30

Kora kilencvenes évek eleje, faterom nyomozó volt a megyei rendőrkapitányságon és ott volt valami izmosabb verziójú Renault5-ös szolgálati kocsi, néha azzal jött haza. Volt már benne vagy 200 ezer km, iszonyat szét volt hajta, de még úgy, véres torokkal is ment mint a villám. Mai napig emlékszem rá mekkora királyság volt utazni benne.

octy 2019.08.19. 18:03:55

1982 körül Balatonszemesen a helyi éttermek előtti sóderes placcra érkezett egy AMERIKAI !! Pontiac fekete sportkocsi. :) Kiskölyökként nekem ez maga volt a Balaton varázsához hozzáadódott csoda!
Persze-persze, a kempingben is W123-as (zöldséges) Mercik, BMW-k és egyéb csodák parkoltak a lakókocsik mellett, melyeknek az elősátora komolyabb volt mint nekünk az amiben laktunk. Aki meg sátorozott, annak luxuslakás szintű sátra volt a miénkhez képest (és mi Zaporozseccel, később meg Lada 1500s-sel mentünk - VAZ21061).
Szóval jött az amerikai autó, ausztriából, két fiatal sráccal. Kitettek egy csaj majd elzúgtak.
Egészen véletlenül pont azon az őszön az Autó-Motor c. lap borítóján lefotóztak egy majdnem pont ugyan olyan fekete sportkocsit mely egy új amerikai TV sorozat főszereplője lesz.
Igen, ez volt KITT, amit én láttam az meg egy Pontiac Firebird (és lehet, hogy TransAm is).

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.08.19. 22:47:19

Érdekes felhozatal, és mint minden személyes listát, nem is akarom megkritizálni.

Sok tekintetben egybeesett az autós előtörténetem, volt ilyen Escortom (óh mennyire örültem hogy megszabadultam tőle), volt nekünk Audi 80-asunk is és ha nem is pont Corolla de 80-as évek végi japánunk is.

Annyit jegyeznék meg hogy 90 előtt a nyugati autók kb olyan egzotikumok voltak, mint manapság a Gumball cirkusza. A Balaton és pár hotspot kivételével "nyugati" autót ritkán láthatott az ember, eleve az autó is elég nagy ritkaság volt, az újautó eladás papíron szép volt, de manapság az évi 100.000 autó mellé érkezik sokszorosa használként, akkoriban annyi volt amennyit újonnan megvettek és kész.

Nyugati autója nem nagyon volt sem a kalandoroknak sem a "csókosoknak", egyrészt nem létezett sem szervíz sem szaktudás, másrészt egyszerűen nem engedhette meg magának az ország, hogy "keményvalutát" kiadjon külföldre.

Az ide érkező mémet turisták többsége pedig a német tömegmodellekkel érkezett, vagyis W123, Ford Sierra, Open Kadett, (a 80-as évek első feléből) és azért a japánok akkoriban még inkább egzotikus autóknak számítottak.

Mi a szerencsés koraiak közé tartoztunk (egy 80-as évek végi japán autóval amit kb a rendszerváltás idején hoztunk be), és még 90-ben is gond volt azzal hogy hol tankol az ember ólommentes üzemanyagot vidéken (Budapesten is keresni kellett) Egy debreceni út olyan tervezést igényelt mint manapság egy villanyautó használata.

arncht 2019.08.19. 22:48:25

Mi abban a “meno” helyzetben voltunk, hogy svedorszagba emigralt rokonaink a 80as evekben vegre meglatogathattak minket evi rendszeresseggel. Nem kis feltunest keltettek a panelhazunk parkolojaban. Amikre emlekszem a 80as evekbol... egy kek audi 100as, meg a 70es evek vegi tipus. Ami megmaradt bennem, hogy milyen szenzaciosan csendes volt. Volt egy alfasud sprint (mai szemmel is tetszetos jargany), egy 5os bmw e28, a legvegen meg egy 323f. Nekunk ladank, es skodank volt - a kozos nyaralasokkor mindig felforrt a mecsekben. Mindenesetre en mindig lelkesen meseltem szeptemberben az iskolaban, hogy milyen autoban ultem, amirol ok gyakran nem is nagyon hallottak. Vicces, hogy a szekrennyi matchbox es automaniabol az lett a vegen, hogy most 41 evesen sincs autom (sose volt), de ezek beegtek a memoriamba.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.08.20. 03:17:29

Vicc akkoribeól:
"A 80-as években az álmom egy kettes Golf volt, meg havi nettó 50 ezer forint fizetés.
Mára elértem."
:-)))))))

UdjanMineck 2019.08.20. 11:27:53

@GNDL.: NE POLITIZÁLJ, TE MEGVEZETETT IDIÓTA!

CSOKKI MÁLNA 2019.08.20. 14:03:50

@DocBulywood: Vagy inkább : de az 1986-os arcfelvarrás tette a valaha volt legmarkánsabb autóvá.

Az "egyik" és a "legmarkánsabb" összeegyeztethető?
süti beállítások módosítása